dijous, 24 de març del 2016

Competència lingüística i Colpbol

En las següents entrades explicaré la relació entre el colpbol i les competències bàsiques , avui començaré amb la Competència lingüística

 A l’àrea d’educació física i des de la nostra unitat millorem esta competència bàsica des de diferents fronts:

 Per exemple en ensenyar el reglament bàsic dels Copbol, a més de conèixer-lo l’apliquem a les classes. El que precisa a més d’un coneixement i una lectura de les normes de l’esport una comprensió necessària. Estes normes són explicades a classe i són part del treball conceptual de la unitat didàctica que expliquem més avall. A més cal profunditzar sempre que és possible en la raó de l’establiment de la norma, el que facilita a l’alumne la seua comprensió. 

 Amb la realització de treballs per part de l’alumne de cadascuna de les activitats proposades. Estant la clau, d’estos treballs, en què les preguntes precisen que l’alumne cerque la informació de diferents fonts: a classe, dels apunts i/o des d’interne. Este últim punt completa i aglutina l’últim criteri d’avaluació de l’àrea d’educació física referent a “usar les tecnologies de la informació i la comunicació de forma cooperativa i amb sentit crític per a obtindre informació relacionada amb l'Educació física...” 

 També fem referència continua a l’expressió dels propis pensaments i vivències, ja que a les activitats físiques i esportives es donen multitud de situacions en la que cal resoldre conflictes del tipus “quin equip ha llançat el baló fora?, si ha anotat punt d’acord al reglament o bé l’ha infringit en algun moment?”, etc conflictes que són aprofitats per ensenyar a expressar el propis pensaments i exposar les idees de forma ordenada i raonada, aprenent tant a parlar com a escoltar l’exposició i raons dels companys és per açò que els àrbitres tenen un paper testimonial i d’última paraula davant un conflicte i no de jutges continus davant les circumstàncies del joc o activitat en curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada