Aquest blog té la finalitat de crear un entorn personal d,aprenetatge (PLE) sobre el Colpbol , per una banda coneixent millor aquest esport , i per altra banda mitjaçant la Unitat Didàctica "Iniciació al Colpbol" , per als meus alumnes de sissè de primària.
Amb aquesta UD m'agradaría que els alumnes s'acosten a l'esport del colpbol: el nostre objectiu és que coneguen els elements tècnics bàsics com són el colpejo, la passada i el llançament a porta.
Objectius didàctics
- Conèixer les habilitats bàsiques, les tècniques, tàctiques del colpbol
- Executar les habilitats bàsiques les tècniques, tàctiques del colpbol
- Desenvolupar el control i domini motor.- Respectar i ajudar als companys
- Introduir un nou esport: el Colpbol.- Assimilar les regles i la dinàmica del joc
- Disposar d'un altre esport com a recurs per al temps lliure.
- Fomentar el joc cooperatiu i la participació activa de tots els alumnes.
- Desenvolupar una actitud crítica dels alumnes respecte als valors positius i negatius de la competició
CONCEPTES
• Tipus de COLPEJOS
• Regles del joc.
• Instal·lacions i modalitats.
• Habilitats i desplaçaments implicats (colpejos unilateral de dalt a baix).
• Característiques d'un escalfament específic.
• Evolució del joc. PROCEDIMENTS
• Utilització dels desplaçaments en funció de la situació de joc.
• Realització dels colpejos adequats en funció de la situació, trajectòria i velocitat del mòbil.
• Aplicació i realització d'un escalfament específic. • Elaboració de plans d'acció en equip.
• Aplicació de les regles de joc.
ACTITUDS
• Respecte per les regles del joc.
• Respecte pels seus companys/as
. • Col·laboració activa amb els seus companys/as.
• Estima i valoració pel propi joc, les seues instal·lacions.
• Valoració del colpbol com a manifestació cultural d'un poble.
• Interès a augmentar la seua competència motora i el domini de les tècniques específiques d'aquest esport.
ACTIVITATS D’AVALUACIÓ
· L’AVALUACIÓ INICIAL: es farà durant la primera sessió
.
· L’AVALUACIÓ FORMATIVA: es farà durant totes les sessions donant el feedback adequat i adaptant les activitats.
· L’AVALUACIÓ SUMATIVA: es durà a terme en les tres ultimes sessió de la unitat. Avaluarem si els alumnes són capaços de desplaçar-se botant una pilota, si passen i reben la pilota correctament i si tenen precisió en el llançament a cistella..
METODOLOGIA :
Utilització del joc de forma global.
Desarrotllar la creativitat per tractarse d’un joc nou.
Presentació de jocs modificats a situacions més concretes.
.Comprensió del reglament, presa de decisions.
Funcionalitat per a qué? Per què? Triar, sentir.
COMPETÈNCIES
Les competències que son tractades en major mitjana en la U.D. són:
· CONSCIÈNCIA I EXPRESSIONS CULTURALS: és important valorar l'activitat física com a mitjà d'equilibri psicofísic i com a factor de prevenció de riscos derivats del sedentarisme. ·
COMPETÈNCIA SOCIALS I CÍVIQUES: l'espai d'acció en el qual desenvolupem la nostra àrea fomenta el treball en equip, la cooperació i la interacció personal. ·
COMPETÈNCIA PER A APRENDRE A APRENDRE: l'autonomia de l’alumne ha de ser una prioritat.

Iniciació al Colpbol por Pedro Gil se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional.
Basada en una obra en http://efisicacolpbol.blogspot.com.es/.
Permisos que vayan más allá de lo cubierto por esta licencia pueden encontrarse en http://efisicacolpbol.blogspot.com.es/.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada