PRESENTACIÓ

Hola sóc Pedro Gil i estic treballant com a mestre d'Educació Física a un col·legi públic d'Oriola , el CEIP Desamparados. Jo vaig treballar en el CP Ntra.Sra del Carmen al Barri del Crist d,Aldaia en 2006 i allí vaig descobrir el COLPBOL que já era famós en l,horta de Valéncia però ací no es coneixía res.

 Aquest blog té la finalitat de crear un entorn personal d,aprenetatge (PLE) sobre el Colpbol , per una banda coneixent millor aquest esport , i per altra banda mitjaçant la Unitat Didàctica "Iniciació al Colpbol" , per als meus alumnes de sissè de primària.


 Amb aquesta UD m'agradaría que els alumnes s'acosten a l'esport del colpbol: el nostre objectiu és que coneguen els elements tècnics bàsics com són el colpejo, la passada i el llançament a porta. 


Objectius didàctics


 - Conèixer les habilitats bàsiques, les tècniques, tàctiques del colpbol

- Executar les habilitats bàsiques les tècniques, tàctiques del colpbol
- Desenvolupar el control i domini motor.- Respectar i ajudar als companys
- Introduir un nou esport: el Colpbol.- Assimilar les regles i la dinàmica del joc
- Disposar d'un altre esport com a recurs per al temps lliure.
- Fomentar el joc cooperatiu i la participació activa de tots els alumnes.
- Desenvolupar una actitud crítica dels alumnes respecte als valors positius i negatius de la competició 

 CONCEPTES


 • Tipus de COLPEJOS

 • Regles del joc. 
• Instal·lacions i modalitats. 
• Habilitats i desplaçaments implicats (colpejos unilateral de dalt a baix). 
• Característiques d'un escalfament específic. 
• Evolució del joc. PROCEDIMENTS
 • Utilització dels desplaçaments en funció de la situació de joc.
 • Realització dels colpejos adequats en funció de la situació, trajectòria i velocitat del mòbil.
 • Aplicació i realització d'un escalfament específic. • Elaboració de plans d'acció en equip.
 • Aplicació de les regles de joc. 

 ACTITUDS 

 • Respecte per les regles del joc.
 • Respecte pels seus companys/as
. • Col·laboració activa amb els seus companys/as.
 • Estima i valoració pel propi joc, les seues instal·lacions.
 • Valoració del colpbol com a manifestació cultural d'un poble. 
• Interès a augmentar la seua competència motora i el domini de les tècniques específiques d'aquest esport.

 ACTIVITATS D’AVALUACIÓ 


 · L’AVALUACIÓ INICIAL: es farà durant la primera sessió 

.
 · L’AVALUACIÓ FORMATIVA: es farà durant totes les sessions donant el feedback adequat i adaptant les activitats. 

 · L’AVALUACIÓ SUMATIVA: es durà a terme en les tres ultimes sessió de la unitat. Avaluarem si els alumnes són capaços de desplaçar-se botant una pilota, si passen i reben la pilota correctament i si tenen precisió en el llançament a cistella..



 METODOLOGIA :


 Utilització del joc de forma global. 

 Desarrotllar la creativitat per tractarse d’un joc nou.
 Presentació de jocs modificats a situacions més concretes.
.Comprensió del reglament, presa de decisions.
 Funcionalitat per a qué? Per què? Triar, sentir.

 COMPETÈNCIES 


 Les competències que son tractades en major mitjana en la U.D. són:


 · CONSCIÈNCIA I EXPRESSIONS CULTURALS: és important valorar l'activitat física com a mitjà d'equilibri psicofísic i com a factor de prevenció de riscos derivats del sedentarisme. ·


 COMPETÈNCIA SOCIALS I CÍVIQUES: l'espai d'acció en el qual desenvolupem la nostra àrea fomenta el treball en equip, la cooperació i la interacció personal. ·


 COMPETÈNCIA PER A APRENDRE A APRENDRE: l'autonomia de l’alumne ha de ser una prioritat.









Licencia Creative Commons
Iniciació al Colpbol por Pedro Gil se distribuye bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0 Internacional.
Basada en una obra en http://efisicacolpbol.blogspot.com.es/.
Permisos que vayan más allá de lo cubierto por esta licencia pueden encontrarse en http://efisicacolpbol.blogspot.com.es/.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada